REN nyhetsbrev nr. 3, 2012 - Site Display Name
Menu


Search query:  

REN nyhetsbrev nr. 3, 2012

Innhold: 
1:       REN medlemsmøter og studietur høsten 2012
2:       Nytt fra Bersin (www.bersin.com)  
3:       Nytt og nyttig
4:       På kalenderen
Før vi kan nyte sommeren ønsker vi å takke for et fantastisk fint halvår med REN aktiviteter. Vi har aldri hatt så mange deltakere på våre møter tidligere og fått flere nye medlemmer. På medlemsmøte i februar, hvor temaet var LMS var det over 100 deltakere. På årets Showdag for e-læring i mai var det over 250 deltakere som fikk se de beste e-læringsprogrammene bransjen hadde å vise frem. Vår uhøytidelige kåring av Best in Show ble vunnet av Hyper, med Varde Consulting på 2. plass. På delt 3. plass kom EF Language Learning School og Transform. 

Vi håper trenden med god deltakelse fortsetter på høstens møter og studietur.

  

1: REN medlemsmøter og studietur høsten 2012 

Årets studietur går som vanlig i uke 41, (7-11 oktober) så hold av denne uken i kalenderen – det blir garantert et høydepunkt. Turen i år går til Washington DC og vi er godt i gang med å sette opp et fantastisk bra program. Men det er fortsatt plass til flere bedrifter og foredragsholdere og vi tar gjerne i mot tips og introduksjoner hvis det er noen av dere som har kontakter enten med bedrifter eller universitet. 

Medlemsmøtene er planlagt til:

·         12. september med fokus på innhold og forberedelser til studieturen

·         21. november følger vi opp noe av det vi så av trender på studieturen

Program blir lagt ut på våre medlemssider, og som vanlig er det påmelding til Veslemøy Barnes på: Veslemoy.Barnes@innovationnorway.no

  

2: Nytt fra Bersin (www.bersin.com) 

Her er en oversikt over de nyeste rapportene fra Bersin dere kan laste ned. Det er garantert mye nyttig og interessant lesing. 

  • Executive Education beyond the Traditional Classroom: Cisco’s Leaders Learn in an On-Demand Environment
  • Structured Social Learning for Today's Workforce: How One Company Uses Interactive Videos to Train and Engage Its Workforce
  • ethinking e-Learning to Drive Real Work-Life Results: Vestas Wind Systems Creates a New Model for Learning Programs Incorporating Gamification, Social Learning and Rewards
  • The State of Employee Recognition in 2012
  • The Rise of On-Demand Video for Learning and Development
  • The Leadership Development Framework: Critical Components for Modern Leadership
  • The Leadership Development Framework: Critical Components for Modern Leadership
  • Going Mobile: What's Working in Learning
  

3: Nytt og nyttig

Corporate Executive Board to Acquire SHL
Arlington, Va. — July 2
The Corporate Executive Board, a member-based advisory company, announced it has signed an agreement to acquire cloud-based talent measurement and management services firm SHL for $660 million in cash.
http://clomedia.com/articles/view/corporate-executive-board-to-acquire-shl

The Great Divide
The difference between training and learning is not about who offers it, but who owns it.

Regardless of the merits of either practice, it can be difficult to operate an employee development program in pure learning or training mode. Keith Meyerson, director of learning for retail department store Neiman Marcus Group Services, recounts a story of an executive who asked him to create a training program on friendliness because she thought the company’s customer service scores could be improved in that area.

Training may not be the right solution and it is our responsibility to help educate our organizations on the appropriate applications for learning and development.

http://clomedia.com/articles/view/the-great-divide

Informal Learning: Accidental vs. Intentional
Social or informal learning is effective, but has limits. Including mentoring and other intentional learning models can help ensure employee development is comprehensive and complete. Corporate trainers and college faculty share a goal to spark enthusiasm, prepare students for success and foster a positive learning experience that will boost engagement, promote collaboration and yield content mastery.

Whether it occurs during a formal training session, through an impromptu meeting with team members or in a casual conversation with a colleague, learning happens. Both formal and informal learning bring value to employees and help organizations spread critical knowledge to the workforce.
http://clomedia.com/articles/view/informal-learning-accidental-vs-intentional

 

4: På kalenderen 

12. september 2012 – REN møte

Uke 41 2012 – REN Studietur til Washington DC

21. november 2012 – REN møte